Alytaus profesinio rengimo centras įgyvendina Erasmus+ programos projektą Nr. 2023-1-LT01-KA121-SCH-000126097.
Projekto tikslai:
Projekto įgyvendinimo metu numatyta 10 mokinių ir 4 mokytojų stažuotės įvairiose Europos šalyse.
Projekto biudžetas 23 490,00 Eur.
Alytaus profesinio rengimo centras įgyvendina Erasmus+ programos projektą Nr. 2023-1-LT01-KA121-VET-000130726.
Projekto tikslai:
Projekto įgyvendinimo metu numatyta 27 mokinių ir 4 mokytojų stažuotės įvairiose Europos šalyse bei 3 kviestinių ekspertų vizitai Alytaus profesinio rengimo centre.
Projekto biudžetas 113 730,00 Eur.
Alytaus profesinio rengimo centras įgyvendina Erasmus+ programos projektą Nr. 2022-1-LT01-KA121-VET-000060881.
Projekto tikslai:
Projekto įgyvendinimo metu numatyta 96 mokinių, 2 absolventų ir 9 mokytojų stažuotės įvairiose Europos šalyse.
Projekto biudžetas 350 000,00 Eur.
Alytaus profesinio rengimo centras įgyvendina Erasmus+ programos projektą Nr. 2021-1-LT01-KA121-VET-000020863.
Projekto tikslai:
Projekto įgyvendinimo metu numatyta 5 projekto dalyvių dalyvavimas AEHT tarptautiniame konkurse Estijoje, bei 8 mokytojų stažuotės Italijoje ir Portugalijoje.
Projekto biudžetas 26 790,00 Eur.
Europos regioninės plėtros fondo finansuojamas projektas „Inžinerinės pramonės sektoriaus praktinio mokymo bazės tobulinimas" Nr. 09.1.2-CPVA-V-721-02-0002
Alytaus profesinio rengimo centras (APRC) su projekto partneriu Vilniaus technologijų ir inžinerijos mokymo centru (TECHIN) įgyvendina projektą „Inžinerinės pramonės sektoriaus praktinio mokymo bazės tobulinimas”, Nr. 09.1.2-CPVA-V-721-02-0002, finansuojamą Europos Regioninės plėtros fondo lėšomis ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis pagal 2014-2020 metų Europos sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas” 09.1.2-CPVA-V-721 įgyvendinimo priemonę „Sektorinių praktinio mokymo centrų plėtra”.
Pagrindinis projekto tikslas - gerinti besimokančių asmenų profesinį pasirengimą praktinei veiklai užtikrinant aukščiausios kokybės švietimo paslaugas ir aplinką, atitinkančias besimokančio asmens, darbo rinkos ir valstybės poreikius, kartu didinant Alytaus PRC sektorinio praktinio mokymo centro patrauklumą ir prieinamumą visuomenei.
Projekto metu bus papildomai įsigyjama moderni įranga, modernizuojama Alytaus PRC sektorinio praktinio mokymo centro švietimo infrastruktūra. Tokiu būdu bus didinama mokslo ir švietimo paslaugų įvairovė, sudarytos sąlygos aukštesnei mokymų kokybei, prieinamumo ir interaktyvumo didinimui, besimokančiųjų skaičiaus didėjimui.
Jungtinio projekto vykdytojas – Europos socialinio fondo agentūra
Jungtinio projekto vykdytojas – Alytaus profesinio rengimo centras
Veikla: Profesinio mokymo pameistrystės forma įgyvendinimas didelėse įmonėse
Projekto įgyvendinimo pabaiga: 2024 m. kovo 29 d.
Iš viso projekto eigoje bus įgyvendintos 15 pameistrysčių:
Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva" lėšomis".
Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva" lėšomis".
Projekto Nr. 10-024-P-0005
Projekto pavadinimas „Eksperimentinių profesinio mokymo programų plėtojimas Alytaus profesinio rengimo centre"
Programa - Naujos kartos Lietuva
Projektą finansuoja - Europos Sąjunga NextGenerationEU
Projektui įgyvendinti skirta 65 833,49 Eur.
Projekto vykdytojas - Centrinė projektų valdymo agentūra
Projekto partneriai - Alytaus profesinio rengimo centras
Projekto tikslas – Alytaus profesinio rengimo centro mokiniams, baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, sudaryti galimybę mokytis pagal profesinio mokymo programą ir kartu nuosekliai mokytis pagal bendrojo ugdymo programas – pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir vidurinio ugdymo programą, siekiant įgyti pagrindinį išsilavinimą, vidurinį išsilavinimą ir IV lygio kvalifikaciją.
Projekto tikslinė grupė - Alytaus profesinio rengimo centro mokiniams, baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, sudaryti galimybę mokytis pagal profesinio mokymo programą ir kartu nuosekliai mokytis pagal bendrojo ugdymo programas – pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir vidurinio ugdymo programą, siekiant įgyti pagrindinį išsilavinimą, vidurinį išsilavinimą ir IV lygio kvalifikaciją.
Projekto rezultatas - Eksperimentinė profesinio mokymo programoje mokysis 159 mokiniai.
Projekto įgyvendinimo trukmė: nuo projekto finansavimo Sutarties įsigaliojimo datos iki 2024-08-31
Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva" lėšomis".
„Suaugusiųjų mokytojų kompetencijų tobulinimas“ pagal Erasmus+ KA2 Strateginių partnerysčių programą (projekto nr. 2020-1-IT02-KA204-079557, angl. “Upskilling adult educators”). Projekte dalyvauja partneriai iš Graikijos, Italijos, Vokietijos, Austrijos ir Lietuvos.
Pagrindinis projekto tikslas yra pagerinti mokymo kokybę suaugusiųjų švietime, atsižvelgiant į besimokančiųjų motyvaciją ir įsitraukimą. Šiuo tikslu projekte bus numatytos: a) priemonės, reikalingos suaugusiųjų švietimo specialistų žinių, įgūdžių ir kompetencijų suaugusiųjų mokymo didaktikos srityje vertinimui pagerinti, ir b) pagerės suaugusiųjų švietimo darbuotojų mokymosi motyvacijos rezultatai; dalyvavimas vykdant projekto mokymo veiklą ir išteklius. Be to, projektas bendradarbiaus su suaugusiųjų švietimo paslaugų teikėjais, kad inicijuotų veiksmus, kurie pagerintų suaugusiųjų švietimo darbuotojų kompetencijas, kad atitiktų (potencialių) besimokančių suaugusiųjų poreikius.
Numatomi rezultatai:
Tikslinės grupės:
Projekto laikotarpis: 2020.10.01-2022.11.30
Projekto biudžetas: 319 275,00 Eur.
Apie projektą
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija Alytaus profesinio rengimo centrui skyrė finansavimą pagal finansavimo priemonę „Atsinaujinančių energijos išteklių (saulės, vėjo, geoterminės energijos, biokuro ar kitų) panaudojimas visuomeninės ir gyvenamosios (įvairių socialinių grupių asmenims) paskirties pastatuose".
Projekto lėšomis Alytaus profesinio rengimo centro trijuose pastatuose: Putinų g. 40, Alytus, A. Jonyno g. 12A Alytus, A. Sakalausko g. 10 Alytus, bus įdiegtos saulės fotovoltinė elektrinės. Bendra saulės fotovoltinių elektrinių galia - 229,88 kW. Šios įrangos pagalba numatoma pagaminti apie 215 215 MWh elektros energijos per metus.
Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2021 01 – 2023 01
Projektas finansuojamas Klimato kaitos programos lėšomis.
Projekto „Karjeros specialistų tinklo vystymas“ tikslas – užtikrinti profesinio orientavimo paslaugų teikimą įvairaus amžiaus mokiniams bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir kitose švietimo įstaigose.
Projekto metu numatoma vystyti karjeros specialistų tinklą ir užtikrinti karjeros konsultavimo paslaugų teikimą mokiniams. Projekto metu bus įdarbinti karjeros specialistai, teikiantys profesinio orientavimo paslaugas mokiniams bendrojo ugdymo mokyklose ar kitose švietimo įstaigose. Numatoma, kad 2023 m. pabaigoje švietimo įstaigose dirbs 380 karjeros specialistų. Profesinis orientavimas bus vykdomas teikiant ugdymo karjerai, profesinio informavimo ir profesinio konsultavimo paslaugas.
Projekto trukmė – 2022 m. rugsėjo 13 d. – 2023 m. gruodžio 31 d.
Projekto finansavimo suma – 9 998 172,97 Eur
Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis.
„Nordplus Junior 2022" NPJR-2022/10175 projektas „LINK EKOLOGINĖS PROFESINĖS MOKYKLOS: ATEIK IR PRADĖK!".
Projekto tikslas – stiprinti bendradarbiavimą švietimo srityje ir prisidėti prie profesinių mokyklų mokinių, mokytojų ir darbuotojų rengimo žalesnei ateičiai. Projektu siekiama didinti informuotumą apie darnų vystymąsi ir klimato kaitą profesiniame mokyme Šiaurės / Baltijos šalių regione, dalijantis žiniomis ir patirtimi, sutelkiant dėmesį į kiekvieno profesinio mokymo dalyvio (mokinio, mokytojo ir kt.) atsakingą požiūrį į aplinką.
Įgyvendinant projektą planuojama:
Projekto rezultatas – skirtingų profesinių mokyklų bendradarbiavimo tinklas, skirtas keistis patirtimi ir kurti naujus inovatyvius švietimo produktus, susijusius su ekologišku požiūriu į aplinką, atnaujintos profesinių mokyklų mokinių, mokytojų ir visos organizacijos žinios aplinkosaugos ir klimato kaitos klausimais, nustatytos tolesnių veiksmų kryptys, kuriant ekologinę profesinę mokyklą.
Projekto partneriai
„Kurnėnų Lauryno Radziukyno mokyklos virtualus turas" Nr. PLKT-KV-21-1-00948-PR001
Projektas skirtas Alytaus profesinio rengimo centro mokiniams bei profesijos mokytojams ir ugdymo procesą organizuojantiems asmenims. Numatyta projekto trukmė – 2 metai (2020-2022m.). Šiuo projektu apimamos visos Alytaus PRC vykdomos pirminio profesinio mokymo programos, todėl projektas turi net dvidešimt priimančiųjų partnerių vienuolikoje šalių. Visi partneriai yra profesinės mokyklos arba įstaigos glaudžiai susijusios su profesiniu mokymu, dalis jų turi Erasmus+ mobilumo chartijas.
Per du projekto įgyvendinimo metus numatytos stažuotės 154 mokiniams (t.y. apie 9% mokinių kasmet), 29 mokytojams (t.y. apie 7% mokytojų kasmet) ir trims absolventams (ErasmusPro).
ErasmusPro veikla bus vykdoma antrą kartą. Jos metu numatyta 2 virėjo ir 1 apdailininko (statybininko) specialybės absolventų stažuotė Ispanijoje ir Italijoje.
Stažuočių metu mokiniai ir mokytojai dirbs su Ispanijos, Portugalijos, Latvijos, Suomijos, Estijos, Italijos, Slovėnijos, Danijos, Prancūzijos, Vokietijos bei Lenkijos profesinėse mokyklose ir įmonėse naudojama moderniausia įranga, tuo pagerins savo profesines kompetencijas, susipažins su aukštais darbo kultūros ir darbų saugos reikalavimais, priimančios šalies istorija, kultūra, tradicijomis, ugdys lingvistinius gebėjimus bei profesinę motyvaciją. Visi projekto priimantys partneriai yra pasirinkti kaip tinkami ir patikimi, laiko patikrinti, su visais įgyvendinome tarptautinius projektus arba juos rekomendavo partneriai esantys užsienyje.
Projekto temos:
- Tarptautinis bendradarbiavimas, tarptautiniai santykiai, vystomasis bendradarbiavimas;
- Verslumo mokymasis - verslumo ugdymas.
Projekto tikslai:
- tobulinti mokinių technologines žinias ir gebėjimus, didinti būsimų specialistų konkurencingumą darbo rinkoje, supažindinant su kitose ES šalyse taikoma paslaugų teikimo kokybe, darbo naujovėmis, kvalifikaciniais reikalavimais bei tautiniais ypatumais;
- gerinti mokinių socialines ir bendrąsias kompetencijas: tarpkultūrinį bendravimą, socializacijos, komandinio darbo bei užsienio kalbos įgūdžius;
- ugdyti mokinių tarptautinį mobilumą, jų gebėjimą vertinti savo kompetencijas bei integruotis į tarptautinę darbo rinką;
- sudaryti galimybes profesijos mokytojams tobulinti profesines, technologines kompetencijas, perimti geriausias ugdymo praktikas ir jas pritaikyti savo darbe;
- suteikti kiekvienam profesijos mokytojui galimybę iš naujo įsivertinti savo profesinę veiklą, planuoti profesinį tobulinimąsi, kūrybiškai išbandyti naujus mokymo (si) metodus bei naują technologinę įrangą;
- sudaryti galimybes profesijos mokytojams ugdyti asmeninę iniciatyvą, tobulinti savo kvalifikaciją besidalinant geriausios praktikos patirtimi su užsienio šalių kolegomis.
Mokinių tarptautinio mobilumo metu pasiekti rezultatai bus patvirtinti ir pripažinti naudojant ECVET elementus, kurie užtikrins profesinio mokymo sistemų skaidrumą, tarpusavio pasitikėjimą ir mobilumą profesinio mokymo erdvėje. Taip pat mokiniams ir mokytojams bus išduoti Europass mobilumo dokumentai bei priimančios organizacijos sertifikatai.
Alytaus profesinio rengimo centro bendruomenė, suprasdama tvaraus elgesio mus supančioje aplinkoje svarbą, įsijungė į Erasmus+ programos mokyklų mainų partnerysčių projekto „Žalias pasaulis – žalia energija" („Green world – Green energy" Nr.2020-1-AT01-KA229-077980_4) veiklas. Projektą koordinuoja gimnazija iš Wienner Neustadt miesto (Austrija). Projekto partneriai – Karaman miesto profesinė technikos mokykla (Turkija), Hunedoara vidurinė mokykla (Rumunija) ir Umberto Pomilo vardo technikos mokykla (Chieti-Scalo miestas, Italija).
Projekto tikslas - pagilinti mokinių supratimą apie alternatyvių energijos šaltinių svarbą tausojant aplinką ir natūralius išteklius. Įgyvendindami projektines veiklas sieksime šių svarbiausių uždavinių: įtvirtinti ilgalaikę mokyklos politiką taupant energiją ir tausojant aplinką bei skatinti kiekvieno mokinio tvarų gyvenimo būdą, kaip tolimesnio ekologiškai atsakingo ir sveiko asmeninio gyvenimo strategiją.
Vykdydami projektines veiklas susipažinsime su alternatyviais energijos šaltiniais ir išsiaiškinsime jų pasirinkimo bei panaudojimo kiekvienoje šalyje partnerėje prioritetus, svarbą bei tikėtiną poveikį ekonomikai bei aplinkai mokyklos dalyvės regione. Seminarai, paskaitos, susitikimai su ekologijos teoretikais ir praktikais, pokalbiai su vietinės valdžios atstovais, besirūpinančiais tvaria energetika ir ekologišku gyvenimo būdu; apsilankymai atliekų perdirbimo įmonėse, ekologiniuose ūkiuose ir gamyklose gaminančiose atsinaujinančios energijos įrenginius, suteiks duomenų ir medžiagos elektroniniams bukletams, laikraščiams ir e. knygai sukurti bei leis gautus rezultatus panaudoti pamokose ar užklasiniuose renginiuose.
Negalėdami organizuoti projektinių veiklų kiekvienoje šalyje gyvai, organizavome keletą internetinių susitikimų, kurių metu prisistatėme projekte dalyvausiančius žmones, mokyklas, susipažinome su savo šalių, regionų, mokyklų žaliąja politika. Paskutiniojo susitikimo metu nusprendėme, kad esame pavargę nuo nuotolinio mokymosi ir viliamės sulaukti projekto pratęsimo bei projektinių veiklų vykdymo lankantis partnerėse šalyse.
Projekto koordinatorė Jolanta Ručienė
Mūsų centro mokytojai, siekdami mokinių profesinio ir asmeninio tobulėjimo, skatina jų sąmoningą bei motyvuotą mokymąsi. Rasti mokymo metodus ir būdus, kurie atlieptų besimokančiojo individualų poreikį bei padėtų patirti mokymosi sėkmę, yra ypatingai svarbu.
Įsijungdami ir vykdydami Erasmus+ programos projekto „Specialūs metodai ypatingiems mokiniams" („Special methods for special students" Nr.2020-1-PL01-KA229-081704_4) veiklas, tikimės suteikti mokiniams galimybes tobulinti dalykinius ir asmeninius gebėjimus daugiakultūrėje aplinkoje, padėti patirti skirtingas mokymosi situacijas, išbandyti įvairius mokymo/mokymosi būdus ir kiekvienam atrasti efektyviausią būdą tobulėti. Mokytojai, dalyvausiantys projektinėse veiklose, turės puikią galimybę pagilinti ir praplėsti įvairias kompetencijas.
Partnerystę koordinuoja Technikos mokyklų centras (Chorzovas, Lenkija). Partneriai – Rocha Peixota vidurinė- profesinė mokykla (Povoa de Varzim, Portugalija), Carsamba vidurinė mokykla (Carsamba, Turkija), Rainio vidurinė mokykla (Ryga, Latvija).
Turėjome keletą internetinių partnerių susitikimų. Tikimės projekto veiklų pratęsimo ir galimybės gyvai pamatyti ir išbandyti įvairius mokymo ir mokymosi būdus.
Projekto koordinatorė Jolanta Ručienė
Erasmus+ KA2 programos projektas „Skaitmeninis vertinimas profesiniame mokyme" (projekto Nr. 2020-1-UK01-KA226-VET-094491, angl. „eAssessment in VET").
Projekto partneriai: Pontydysgu limited (Jungtinė Karalystė), Synergasia Enegon Politon (Graikija), Associacao Univesidade Empresa Para Desenvolvimento Tecminho (Portugalija), Instituut voor KennisManagement (Belgija), VEREIN ZUR BERUFSFORDERUNG DER BAUWIRTSCHAFT NORD EV (Vokietija), Alytaus profesinio rengimo centras (Lietuva).
Projekto tikslas yra padėti profesinio mokymo mokytojams ir meistrams naudotis el. vertinimu kartu su profesijos mokiniais, pateikiant gaires, įrankius, geriausią praktiką ir prieigą prie internetinės bendruomenės.
Projektas „eAssessment in VET" siekia sukurti profesinio rengimo mokytojams ir meistrams skirtą priemonių rinkinį, kuriame bus analizuojamos įvairios el. vertinimo priemonės, pateikiant geriausios praktikos pavyzdžius, susijusius su el. vertinimu profesinio rengimo ir mokymo srityje, ir gaires, padedančias mokytojams pereiti nuo siauro uždavinio vertinimo prie autentiškų, holistinių vertinimo metodų. Į jį bus įtraukti šeši vertinimo scenarijai skirtingoms situacijoms klasėje ir darbo vietoje statybų ir paslaugų sektoriuose, naudojant skaitmenines priemones ir autentiškus/holistinius metodus. Masinis atviras internetinis kursas bus atviras dalyviams visose šalyse, taip pat internetinė platforma, skirta remti „eAessessment for Profet" profesijos bendruomenę.
Projekto laikotarpis: 2021.06.30-2023.06.29
Projekto biudžetas: 233 630,00 Eur.
Projekto dalyviai – 10 mokymo įstaigų iš Lietuvos, Lenkijos ir Latvijos
Pagrindinis projekto partneris - Rajono švietimo plėtros centras Gižycke, Lenkijoje.
Projekto partneriai Lietuvoje: Alytaus profesinio rengimo centras, Alytaus Dzūkijos mokykla, Alytaus Dainavos progimnazija.
Projekto partneriai Latvijoje: Jelgavas tehnikums, Rigas 93. vidusskola, Rigas Lietuviešu vidusskola.
Projekto partneriai Lenkijoje: Zespol Szkol Elektronicznych i Informatycznych im. Kosmisji Edukacji Narodowej, Skola Podstawowa w Rydzewie, Przedszkole Miejskie Nr 4 w Gizycku.
Projekto tikslai:
1. Pedagogų kompetencijų papildymas žiniomis, įgūdžiais ir nuostatomis, leidžiančiomis efektyviau ugdyti mokinių skaitymo kompetencijas.
2. Skaitymo regionuose partneriuose skatinimas (visuomenė, studentai, mokytojai, mokyklų administracija, vietos valdžia).
3. Veiksmingesnių strategijų, skirtų mokytis skaityti, sukūrimas ir įgyvendinimas mokyklose.
4. Apibrėžti šiuolaikinį mokyklos bibliotekos vaidmenį, jos tikslinę infrastruktūrą, įrangą ir darbuotojų kompetencijas.
5. Mokyklų komandų, turinčių kompetenciją veiksmingai mokyti skaityti, mokymas.
Projekto įgyvendinimo metu 50 darbuotojų iš visų mokyklų partnerių dalyvaus trijuose tarptautiniuose mokymuose.
Mokymų moduliai:
I modulis. Projekto dalyvių IT kompetencijų plėtojimas pagal „Skaitmeninių kompetencijų ugdymo ir supratimo Europoje pagrindą DIGCO MP“, taikomą skaitymo mokymui ir darbui bibliotekoje.
II modulis. Lenkijoje, Lietuvoje ir Latvijoje įgyvendintos novatoriškos vaikų ir paauglių skaitymo skatinimo strategijos.
III modulis. Gižycko, Alytaus, Rygos ir Jelgavos mokyklose įgyvendintos skaitymo ugdymo strategijos. Šios veiklos demonstravimas mokyklose partnerėse.
IV modulis. Bibliotekų darbo organizavimas Gižycko, Alytaus, Rygos ir Jelgavos mokyklose bei miestuose.
Pirmi mokymai Lenkijoje 2020 m. lapkritis.
Antri mokymai Latvijoje 2021 kovas.
Treti mokymai Lietuvoje (APRC) 2021 spalis.
Projekto metu sukurta ir nuolat atnaujinama projekto internetinė svetainė lenkų, latvių, lietuvių ir anglų kalbomis https://erasmus.poregizycko.pl/index.php/lt/
Projektas „APPLE", tai yra aktyvus individualizuotas visą gyvenimą trunkantis mokymas, kuris reiškia skirtingus gyvenimo aspektus (kultūrinį, istorinį, bei skaitmeninį) ir įvairius iššūkius, su kuriais susiduria Europos mokiniai, ruošdamiesi tolesnėms studijoms ir būsimai karjerai.
Tai yra 24 mėnesių gerosios patirties mainų projektas, kurį sukūrė du profesinio mokymo centrai, vienas iš Portugalijos, kitas iš Lietuvos (Alytaus PRC) ir keturios bendrojo lavinimo mokyklos iš Turkijos, Rumunijos, Graikijos bei Ispanijos, kurios bendradarbiaus kartu su mokytojais ir mokiniais, norinčiais keistis ir dalytis žiniomis apie tai, kaip supažindinti mokinius su realybe, su kuria jie kartais susiduria turėdami įsidarbinimo sunkumų bei ribotas švietimo, socialines, kultūrines ir ekonomines galimybes.
Dėl šių priežasčių sutelksime dėmesį į tris pagrindines sritis:
• Mokymosi ir naujovių įgūdžiai: kritinis mąstymas, problemų sprendimas bei skaitmeninio raštingumo įgūdžiai;
• Karjeros ir gyvenimo įgūdžiai: lankstumas bei prisitaikymas, iniciatyvumas ir savirealizacija;
• Socialinė ir tarpkultūrinė sąveika.
Projektas - „Įgyk praktinių įgūdžių sektoriniame praktinio mokymo centre!"
Projekto numeris - NR. 10-025-J-0001-J02-00004
Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva" lėšomis".
Projekto vykdytojai:
1. Alytaus profesinio rengimo centras 2. Europos socialinio fondo agentūra
Projekto tikslas - padidinti profesinio ir suaugusiųjų mokymo atitiktį darbo rinkos poreikiams ir patrauklumą skatinant praktinių įgūdžių įgijimą sektoriniuose praktinio mokymo centruose.
Projekto įgyvendinimo trukmė: 2023 m. rugsėjo mėn. – 2024 m. birželio mėn.
Bendra projekto vertė: 67 547,51 Eur.
Jungtinio projekto (JP) veikla – kitų profesinio mokymo įstaigų mokinių, besimokančių pagal formaliojo profesinio mokymo programas, praktinis mokymas Alytaus profesinio rengimo centro sektoriniuose praktinio mokymo centruose. JP projekte numatyta, kad 100 proc., t.y. 149 mokiniai Alytaus profesinio rengimo centro sektoriniuose praktinio mokymo centruose pagerins skaitmeninius įgūdžius, t. y. mokysis pagal formaliojo profesinio mokymo programas, orientuotas į skaitmeninių kompetencijų ugdymą. Taip pat visi mokiniai tobulins bent po 1 kompetenciją, reikalingą žaliajai pertvarkai.
Projekto metu praktinis mokymas Alytaus profesinio rengimo centro sektoriniuose praktinio mokymo centruose vykdomas pagal šias formaliojo profesinio mokymo programas: Suvirintojo modulinė profesinio mokymo programa - 49 mokiniai, Šaltkalvio modulinė profesinio mokymo programa – 5 mokiniai, Metalo apdirbimo staklių operatoriaus modulinė profesinio mokymo programa - 5 mokiniai, Atsinaujinančios energetikos įrangos montuotojo modulinė profesinio mokymo programa - 8 mokiniai, Elektriko modulinė profesinio mokymo programa – 31 mokinys, Apdailininko modulinė profesinio mokymo programa - 51 mokinys.
Jungtinio projekto vykdytojas – Europos socialinio fondo agentūra
Jungtinio projekto vykdytojas – Alytaus profesinio rengimo centras
Veikla: Profesinio mokymo pameistrystės forma įgyvendinimas smulkaus ir vidutinio verslo įmonėse
Projekto įgyvendinimo pabaiga: 2024 m. birželio 30 d.
Projekto numeris - 10-010-J-0001-J03-00026
Iš viso projekto eigoje bus įgyvendintos 32 pameistrystės:
• 25 Slaugytojo modulinės profesinio mokymo programos mokiniai (P43091301, T43091302);
• 2 Apdailininko modulinės profesinio mokymo programos mokiniai (P32073213, T32073213, P32073205, T43073212);
• 4 Suvirintojo modulinės profesinio mokymo programos mokiniai (P42071501 P4307150)
• 1 Elektriko modulinės profesinio mokymo programa mokinys (M44071304).
Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva" lėšomis".
"BUILDSKILLS ACADEMY" projektas finansuojas ERASMUS-EDU-2022.
Pagrindiniai projekto konsorciumo partneriai – Cleantech Bulgaria Ltd. – Sofijoje įsikūrusi inovacijų paramos tinklo organizacija, aktyviai dirbanti inovacijų skatinimo ir įgūdžių ugdymo srityje. Projekto konsorciumas vienija 17 švietimo, pramonės, asociacijų partnerių iš 7 Europos šalių (Bulgarijos, Kipro, Graikijos, Italijos, Lietuvos, Vokietijos, Prancūzijos), 2 asocijuotųjų šalių (Serbijos ir Norvegijos) ir 1 prie programos neprisijungusios šalies (Bosnijos ir Hercegovinos), kurie dirbs kartu, siekdami sukurti Europos šalims skirtą sertifikavimo ir žinių bei įgūdžių tobulinimo sistemą, pagal kurią būtų pereinama prie dvigubos pertvarkos – skaitmeninės ir žaliosios ekonomikos (angl. Twin Trasition) – projekte daugiausia dėmesio skiriama statybų sektoriui.
Projekto trukmė - 48 mėnesiai (iki 2027 m. gegužės 31 d.). Per šį laikotarpį projekto konsorciumas įgyvendins 3 pagrindinius darbo paketus:
I. BuildEnrichedSkills metodikos parengimas ir išbandymas
Remiantis ESCO (European Skills, Competences, Qualifications and Occupations) bus išgryninti privalomi ir pasirenkami statybos sektoriaus atitinkamų profesijų įgūdžiai, gebėjimai ir žinios, kurie bus išdėstyti ir pateikiami ateities įgūdžių ir kompetencijų matricoje. Šie įgūdžiai ir gebėjimai bus integruojami:
- atsižvelgiant į „Smart Specialisation strategy (S3)" ir „National Recovery and Resilience Plans (NRRPs)" prioritetus, t.y kokios konkrečios priemonės yra numatytos šiose strategijose, kalbant apie statybų sektoriuje reikalingus įgūdžius ir kompetencijas (skaitmenizacija, žalias pastatas ir pan.);
- į esamų profesinio mokymo kursų turinį, jį praturtinant.
Projekto metu bus sukurtas griežtas kokybės užtikrinimo mechanizmas, atitinkantis EQAVET (Europos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo sistema). Tikslas, kad profesinio mokymo centrai taptų COVEs (profesinio meistriškumo centrais), kurie veiktų kaip vietos verslo investicijų katalizatoriai, prisidedantys prie ekonomikos atsigavimo, ekologiško ir skaitmeninio perėjimo.
Vadovaujantis profesijos įgūdžių ir kompetencijų sąrašu, bus sukurta "BuildEnrichedSkills" metodika, skirta darbo rinkai svarbių ir būtinų įgūdžių išgryninimu (įtraukiant skaitmeninius bei žaliosios pertvarkos įgūdžius). Skatinant mokymąsi visą gyvenimą. Parengta metodika bus tvirtinama tik atlikus jos strateginės atitikties ir svarbos pramonei vertinimą. Šį vertinimą atliks suinteresuotųjų šalių atstovai.
II. Sertifikavimo sistemos sukūrimas ir išbandymas
Projekto metu bus parengta mokymo programų ir mokymo medžiagos sertifikavimo sistema. Sertifikavimo sistema bus rengiama remiantis ISO 17024 standartu. Sertifikavimo sistemos tikslas - sukurti bendrą sertifikavimo sistemą, skirtą ES lygmeniu pripažinti profesinio rengimo centrų ar kitų mokymo įstaigų mokymų, orientuotų į ateities įgūdžius ir kompetencijas, turinį.
III. Ateities įgūdžiai ir kompetencijo
Parengtų kursų bandomieji mokymai bus vykdomi 6 šalyse. Mokymų išbandymo rezultatai bus vertinami remiantis EQAVET sistemos kiekybiniais rodikliais. Mokymų vertinimo rezultatai bus pateikiami profesinio mokymo teikėjams. Mokymai esant poreikiui patobulinti.
Daugiau apie projektą: https://buildskillsacademy.com/
Alytaus profesinio rengimo centras, kartu su kitomis 45 Lietuvos profesinio mokymo įstaigomis, dalyvauja projekte, kurio tikslas – suteikti prof. mokymo įstaigų mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymo poreikių ir mokiniams, esantiems iš nepalankaus socialinio ekonominio konteksto, būtinas priemones, įrangą, mokymus ir kitas specializuotas paslaugas, kurios prisidės prie mokinių didesnio įsitraukimo ir sudarys sąlygas užbaigti pradėtą mokymąsi, įgyti kvalifikaciją ir įsilieti į darbo rinką.
Projekto trukmė: 2024 m. spalio 18 d. – 2029 m. rugpjūčio 31 d. (4 m. 7 mėn.)
Projekto tikslinė grupė:
- Profesinių mokymo įstaigų mokiniai (turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP);
- Mokiniai iš nepalankaus socialinio ekonominio konteksto (SEK);
- Mokytojai;
- Švietimo pagalbos specialistai.
Projekto veiklos ir poveiklės:
- Profesinio mokymo prieinamumo gerinimo parama mokiniams iš nepalankias sąlygas turinčių asmenų grupių Sostinės regione ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regione;
- Profesinio mokymo prieinamumo gerinimas mokiniams, turintiems SUP ir esantiems iš nepalankaus SEK;
- Profesinės mokymo įstaigos mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų kompetencijų tobulinimas.
Bendra projekto vertė:
Projektui įgyvendinti skirta 5 106 147,82 Eur
Finansavimas:
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos fondų „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir Bendrojo finansavimo lėšomis.
Jungtinio projekto projektas įgyvendinamas pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva", finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU" lėšomis.
Mūsų svetainė naudoja slapukus (angl. cookies). Šie slapukai naudojami statistikos ir rinkodaros tikslais.
Jei Jūs sutinkate, kad šiems tikslams būtų naudojami slapukai, spauskite „Sutinku“ ir toliau naudokitės svetaine.
Kad veiktų užklausos forma, naudojame sistemą „Google ReCaptcha“, kuri padeda atskirti jus nuo interneto robotų, kurie siunčia brukalus (angl. spam) ir panašaus tipo informaciją.
Taigi, kad šios užklausos forma užtikrintai veiktų, jūs turite pažymėti „Sutinku su našumo slapukais“.
Jūs galite pasirinkti, kuriuos slapukus leidžiate naudoti.
Plačiau apie slapukų ir privatumo politiką.
Funkciniai slapukai (būtini)Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, ir negali būti išjungti. Šie slapukai nesaugo jokių duomenų, pagal kuriuos būtų galima jus asmeniškai atpažinti, ir yra ištrinami išėjus iš svetainės. |
|
Našumo slapukaiŠie slapukai leidžia apskaičiuoti, kaip dažnai lankomasi svetainėje, ir nustatyti duomenų srauto šaltinius – tik turėdami tokią informaciją galėsime patobulinti svetainės veikimą. Jie padeda mums atskirti, kurie puslapiai yra populiariausi, ir matyti, kaip vartotojai naudojasi svetaine. Tam mes naudojamės „Google Analytics“ statistikos sistema. Surinktos informacijos neplatiname. Surinkta informacija yra visiškai anonimiška ir tiesiogiai jūsų neidentifikuoja. |
|
Reklaminiai slapukaiŠie slapukai yra naudojami trečiųjų šalių, kad būtų galima pateikti reklamą, atitinkančią jūsų poreikius. Mes naudojame slapukus, kurie padeda rinkti informaciją apie jūsų veiksmus internete ir leidžia sužinoti, kuo jūs domitės, taigi galime pateikti tik Jus dominančią reklamą. Jeigu nesutinkate, kad jums rodytume reklamą, palikite šį langelį nepažymėtą. |